ת"ק 3165/08, (באירמוב דילרה )דילה ואח' נ' הדקה התשעים בע"מ ואח'
כב' השופט טננבוים אברהם
01.12.2008
העובדות:
1. התובעים התקשרו עם הדקה ה-90 בע"מ (להלן: "הנתבעת 1") באמצעות האינטרנט, על מנת שהאחרונה תספק להם חבילת תיור. חבילת התיור כללה טיסות ומלון 5 כוכבים (להלן: "הנתבעת 4" או "המלון") על בסיס "הכל כלול".
2. בתאריך 21/7/07, יום לאחר הגעת התובעים למלון פרצה שרפה במלון. בעקבות השרפה פונו התובעים מחדריהם באמצע הלילה. התובעים מציינים כי פונו לרחוב סמוך למלון ולאחר מכן לברכת המלון. הפינוי והשהייה ארכו מספר שעות.
3. התובעים טוענים כי בפנייתם אל הנתבעות, השיבו האחרונות פינם ריקם. וכן התנערו מכל אחריות לאירוע שהוכחש גם כן. לא זו אף זו, הנתבעות לא ניסו אף לבוא במו"מ עם התובעים או לשמוע טענותיהם בעניין. הנזקים להם טוענים התובעים הם: כשלון תמורה, הפסד הנאה, עוגמת נפש, נזק בריאותי, אובדן רכוש של טבעת יהלום, הוצאות עבור שיחות טלפון מרובות והשפלה ע"י הנציג של הנתבעת 3 ויחסו המחפיר.
החלטה:
1. כבר דובר לא אחת בפסיקה על מעמדם של ספקיות התיירות. וכן, אחריותם כלפי הלקוחות. בין היתר חבות הם כלפי הלקוח בחובות נאמנות, חובות מכח תום הלב, גילוי נאות וכיוצא באלה. חובות אלה ואחרות נובעות מיחסיהם החוזיים, הצרכניים וכדומה. ברם, לא יעלה על הדעת כי הנתבעות יהיו חבות בכל תקלה ובעיה שלא ניתן היה לצפותה. כך למשל לא נחייב את הנתבעות על כל פגם מזערי שלא מצא חן בעיני הנוסעים או להפך כל אירוע קטסטרופאלי שלא יכלו הנתבעות למנועו.
2. השרפה שקרתה במקרה דנן היא מסוג האירועים שלא ניתן להטיל אחריות בגינם על הנתבעות. שרפה במלון הוא אירוע שאין לנתבעות שליטה עליו או יכולת לצפותו. הנזקים שקרו בעקבות השרפה דינם כדין השרפה עצמה ואין הנתבעות ייחובו בגינם.
3. הספקיות אינן מתווכות בלבד ואחריותם נמשכת לכל העיסקא, אך אין מדובר גם באחריות מוחלטת.
4. התקבלה גרסת התובעים בעניין התנהגות הנתבעות לאחר אירוע השריפה. יחס נציג הנתבעת 3 היה מבזה והעמיד את התובעים כשידם על התחתונה. כמו כן, אף נציג תיירות לא בא לטפל בהם לאחר האירוע, בעוד שתיירים אחרים ששהו במלון קיבלו את הטיפול המבוקש. על התנהגות לקוייה זו של הנתבעות זכאים התובעים לפיצוי.
5. נפסק לתובעים סכום של 2,500 ש"ח. סכום זה הינו בגין התנהגות הנתבעות, עוגמת הנפש והוצאות ומהווה סילוק סופי ומוחלט של כל טענות התובעים בקשר לטיול.
כב' השופט טננבוים אברהם
01.12.2008
העובדות:
1. התובעים התקשרו עם הדקה ה-90 בע"מ (להלן: "הנתבעת 1") באמצעות האינטרנט, על מנת שהאחרונה תספק להם חבילת תיור. חבילת התיור כללה טיסות ומלון 5 כוכבים (להלן: "הנתבעת 4" או "המלון") על בסיס "הכל כלול".
2. בתאריך 21/7/07, יום לאחר הגעת התובעים למלון פרצה שרפה במלון. בעקבות השרפה פונו התובעים מחדריהם באמצע הלילה. התובעים מציינים כי פונו לרחוב סמוך למלון ולאחר מכן לברכת המלון. הפינוי והשהייה ארכו מספר שעות.
3. התובעים טוענים כי בפנייתם אל הנתבעות, השיבו האחרונות פינם ריקם. וכן התנערו מכל אחריות לאירוע שהוכחש גם כן. לא זו אף זו, הנתבעות לא ניסו אף לבוא במו"מ עם התובעים או לשמוע טענותיהם בעניין. הנזקים להם טוענים התובעים הם: כשלון תמורה, הפסד הנאה, עוגמת נפש, נזק בריאותי, אובדן רכוש של טבעת יהלום, הוצאות עבור שיחות טלפון מרובות והשפלה ע"י הנציג של הנתבעת 3 ויחסו המחפיר.
החלטה:
1. כבר דובר לא אחת בפסיקה על מעמדם של ספקיות התיירות. וכן, אחריותם כלפי הלקוחות. בין היתר חבות הם כלפי הלקוח בחובות נאמנות, חובות מכח תום הלב, גילוי נאות וכיוצא באלה. חובות אלה ואחרות נובעות מיחסיהם החוזיים, הצרכניים וכדומה. ברם, לא יעלה על הדעת כי הנתבעות יהיו חבות בכל תקלה ובעיה שלא ניתן היה לצפותה. כך למשל לא נחייב את הנתבעות על כל פגם מזערי שלא מצא חן בעיני הנוסעים או להפך כל אירוע קטסטרופאלי שלא יכלו הנתבעות למנועו.
2. השרפה שקרתה במקרה דנן היא מסוג האירועים שלא ניתן להטיל אחריות בגינם על הנתבעות. שרפה במלון הוא אירוע שאין לנתבעות שליטה עליו או יכולת לצפותו. הנזקים שקרו בעקבות השרפה דינם כדין השרפה עצמה ואין הנתבעות ייחובו בגינם.
3. הספקיות אינן מתווכות בלבד ואחריותם נמשכת לכל העיסקא, אך אין מדובר גם באחריות מוחלטת.
4. התקבלה גרסת התובעים בעניין התנהגות הנתבעות לאחר אירוע השריפה. יחס נציג הנתבעת 3 היה מבזה והעמיד את התובעים כשידם על התחתונה. כמו כן, אף נציג תיירות לא בא לטפל בהם לאחר האירוע, בעוד שתיירים אחרים ששהו במלון קיבלו את הטיפול המבוקש. על התנהגות לקוייה זו של הנתבעות זכאים התובעים לפיצוי.
5. נפסק לתובעים סכום של 2,500 ש"ח. סכום זה הינו בגין התנהגות הנתבעות, עוגמת הנפש והוצאות ומהווה סילוק סופי ומוחלט של כל טענות התובעים בקשר לטיול.
את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il
http://www.takdin.co.il